Reklam Yazarlığı

Reklamı reklam yapan, her iletişim ortamında farklı ve özel stratejilerle aktarılmasını sağlayan, reklamın çekirdeğini oluşturan bir kavram reklam yazarlığı. Reklamcılığın tüm süreçlerini bilimsel açıdan ele alıp irdelemek, hedeflenen kitlelere daha etkin biçimde seslenilebilmesini ve reklam veren tarafından ödenen yüksek bedellerin yerinde kullanılmasına olanak sağlaması açısından daha da önem kazanıyor.

Reklamı reklam yapan, her iletişim ortamında farklı ve özel stratejilerle aktarılmasını sağlayan, reklamın çekirdeğini oluşturan bir kavram reklam yazarlığı.

Reklamcılığın tüm süreçlerini bilimsel açıdan ele alıp irdelemek, hedeflenen kitlelere daha etkin biçimde seslenilebilmesini ve reklam veren tarafından ödenen yüksek bedellerin yerinde kullanılmasına olanak sağlaması açısından daha da önem kazanıyor. Böyle bir perspektiften bakılarak Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Tanıtım Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Müge Elden tarafından hazırlanan bu kitapta, genel kavramların yanı sıra, reklamın fonksiyon ve türleri, temel yaratıcı strateji ve ekoller ile reklam ortamları değişik bağlamlarda ele alınmış, temel ögelerle dikkat edilecek noktalar vurgulanmıştır.

Bu yapıt söz konusu alanda eğitim alan öğrenciler, akademisyenler ve işin mutfağında çalışan reklam gönüllüleri için önemli bir kaynak oluşturmaktadır.

 

Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV Bölümü’nü bitirdi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı’nda yüksek lisans ve doktora yaptı. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Başkanı’dır. Diğer eserleri: Reklam ve Yaratıcı Strateji (Füsun Topsümer ile birlikte), Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam (Ahmet B. Göksel ve Füsun Topsümer ile birlikte), Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle (Füsun Topsümer ve Nilay Başok Yurdakul ile birlikte; İletişim Yayınları, 1999), Marketing PR (Füsun Topsümer ve Serra İnci Çelebi ile birlikte), Reklam Yazarlığı (İletişim Yayınları, 2003), Reklam ve Reklam Mevzuatı (Zakir Avşar ile birlikte), Şimdi Reklamlar (Özkan Ulukök ve Sinem Yeygel ile birlikte; İletişim Yayınları, 2005), Kurumsal Reklamın Anlattıkları (Sinem Yeygel ile birlikte), Reklam ve Reklamcılık, Reklam Çekicilikleri (Uğur Bakır ile birlikte; İletişim Yayınları, 2010).

Kitabın Adı Reklam Yazarlığı
ISBN 9789750501623
Yayın No İletişim - 922
Dizi Başvuru - 29
Alan Medya-İletişim
Sayfa 293 sayfa
En 130 mm
Boy 195 mm
Ağırlık 214 gr
Perakende Satış Fiyatı 265,00 TL
Baskı 10. baskı - Ekim 2023 (1. baskı - Eylül 2003)
Dizi Yayın Yönetmeni Mustafa Bayka
Yayın Danışmanı Ahmet İnsel
Dizi Kapak Tasarımı Ümit Kıvanç
Kapak Utku Lomlu
Uygulama Hüsnü Abbas
Düzelti Metin Pınar
Yazar Müge Elden
Kapaktaki Görsel Tim O'Brien
Baskı Sena Ofset
Cilt Sena Ofset
Baskı İsteğe Bağlı Kitap

Okurlarımızın yayımladığımız eserlere kesintisiz erişebilmeleri için dijital baskılı "isteğe bağlı kitap" uygulaması başlattık.

Sitemizdeki i-Kitap sekmeli "isteğe bağlı kitaplarımızı" www.iletisim.com.tr’den çevrimiçi sipariş vererek 3 gün içinde edinebilirsiniz.

Sınırlı başlık ve sayıda basılacak kitaplarımız, olağan dolaşımdaki basılı kitaplarımızdan farklı olarak dijital baskıyla çoğaltılacak ve farklı fiyatla satışa sunulacaktır.