Hayalperest Mimarlık/Özgür Aletlerin MimarlığıImaginist Architecture/Architecture of The Freedom of Tools
Bu kitap bir mimarlık kitabı. İşlevlerinden arınarak özgürleşen aletlerin yarattığı bir dizi mimarlık eserini ve onların arkasındaki “hayalperest mimarlık” geleneğinin, özerklik geleneğinin tarihine ilişkin bir panoramayı içeriyor. Kitabın büyük bölümü fotoğraflardan oluşuyor. Bu fotoğraflar aslında mimarlığı göstermiyor. Mimarlığın okunduğu ve mimarlıkla bütünleşen bir kod, birtakım hiyeroglifler oluşturuyor.
This is a book of architecture. It presents a series of architectural works created by tools that have been liberated from their original functions. The book also provides a historical panorama of the tradition of “imaginist architecture”, a tradition of autonomy, that inspires these works of architecture. The book is largely comprised of photographs. These photographs do not depict architecture
as such. They form the hieroglyphs which integrate with the architecture of the works.
1972’de Ortadoğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nden mezun oldu. Mimarlar Odası’nda bilim ve teknoloji konuları ile mimar ve mühendislerin toplumsal konumları üzerine araştırmalar yürüttü, çeşitli makalelerin yanı sıra Fordizmin ve Mühendisin Dönüşümü adlı kitabı yazdı. 1980’den sonra Ankara Çağdaş Sahne Kültür Merkezi’ni yönetti ve burada 500 Yıllık Bilmece programı çerçevesinde sanat tarihi, edebiyat ve müzikle ilgili etkinlikler düzenledi. 1984’te Galeri Nev’in kuruluşuna katıldı. Bu tarihten başlayarak galerinin Ankara’daki sergilerini düzenledi ve aralarında Resme Bakan Yazılar, Arslan-Defterler ve Tiraje: Zamanların Hafızası’nın da bulunduğu 100’ü aşkın Galeri Nev yayınının editörlüğünü yaptı. Galeri sergilerinden başka Ankara’da Cobra ve 1950-2000, Kopenhag’da Ben Bir Başkası, İstanbul’da Mübin Orhon: Sainsbury Koleksiyonu sergilerini hazırladı. Sanart’ın kuruluşunda ve yönetiminde görev aldı. Marmara ve Yıldız üniversiteleri güzel sanatlar fakülteleri ile İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde sanat tarihi dersleri verdi. 2000 yılından bu yana, kültürel eleştiri alanında eserlerin derlendiği “Sanathayat” dizisini yönetiyor. Ayrıca, kurucusu olduğu e-skop internet dergisinin editörlüğünü sürdürüyor. Son yayınlanan kitapları: Modernliğin Sınırında Sanat: Eleştiri, Özerklik, Siyaset (2006), Müze ve Modernlik (2006), Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi (2011), Sanatın İktidarı: 1917 Devrimi, Avangard Sanat ve Müzecilik (2015); Mümkün Olmayan Müze: Müzeler Ne Gösteriyor? (2017), Dada Kılavuz, 1913-1923 Münih, Zürih, Berlin, Paris (Nur Altınyıldız Artun ile birlikte, 2018); Modernizm Kavramı ve Türkiye’de Modernist Sanatın Doğuşu (2020); Hayalperest Mimarlık/Özgür Aletlerin Mimarlığı (2023); Mimarlığın Aklı (2024).
Kitabın Adı | Hayalperest Mimarlık/Özgür Aletlerin Mimarlığı |
Alt Başlık | Imaginist Architecture/Architecture of The Freedom of Tools |
ISBN | 9789750535215 |
Yayın No | İletişim - 3315 |
Dizi | Dizi Dışı - 47 |
Alan | Sanat, Mimarlık |
Sayfa | 184 sayfa |
En | 140 mm |
Boy | 200 mm |
Perakende Satış Fiyatı | 600,00 TL |
Baskı | 1. baskı - Ağustos 2023 |
Yazar | Ali Artun |
Çeviren | Ayşe Boren |
Kitap Tasarımı | Ali Artun |
İç Fotoğraflar | Kayhan Kaygusuz |
Uygulama | Suat Aysu |
Düzelti | Elçin Gen |
Baskı | Ayhan Matbaası |
Cilt | Güven Mücellit |