Arzu MimarlığıMimarlığı Düşünmek ve Düşlemek
Arzu Mimarlığı, mimarlığın akılcılığına, işlevciliğine, denetimciliğine meydan okuyan; disiplinini çözen; sınırlarını aşan ve bozan; orada yaratıcı alanlar açan söylemlerle pratikleri konu edinen yazılardan oluşuyor.
Bu derlemede, hayalle hakikatin arasında gidip gelerek, kurulmuş yapıları bozan, yeni dünyalar kuran Piranesi var. Bir gezginin düşsel kentlere pusulasız yolculuklarını anlatan Italo Calvino ile göçebeler için geçici, değişken, kurmaca kent temsilleri üreten Constant var. Onların kurguladığı sonsuz labirentler var. Babil Kulesi ile Yeni Babil var. Mimarlığın sabit anlatılarının yerine ötekiliği, başkalaşımı, kesintisiz bir oluş halini koyan Derrida var; Deleuze ve Guattari var. Rasyonel, işlevci mimarlığın, sermayeci sistemin, evi bir makineye, bir tüketim nesnesine dönüştürmesini eleştirirken, mimarlığı sanatla kaynaştıran Gordon Matta-Clark, Rachel Whiteread, Cornelia Parker ile bir türlü kurulamayan endüstri ürünü evi sessiz filminin konusu yapan Buster Keaton var. Mimarlığı düş imgeleri olarak gören sürrealistler; onu “hayatı dönüştürmenin bin yolu üzerine deney yapmanın aracı” haline getiren sitüasyonistler var. Bir nadire kabinesi, bir hafıza sarayı, bir özerklik abidesi, “erotik ıstırap katedrali” ile Kurt Schwitters var.
Kapak: Antoni Gaudí (1852-1926), La Sagrada Familia
Mimarlığı Parçalamak | Ali Artun |
Sınırlar ve Ötedeki Yıldızlar | Roysi Ojalvo, Nur Altınyıldız Artun |
18.Yüzyılda Bozulan Ezber Piranesi | İpek Ek |
Erotik Katedral: Kurt Schwitters’ın Mimarlığa Oyunu | Ali Artun |
Bir Arzu Nesnesi Olarak Ev | Nilüfer Talu |
Mimarlık Nesnesi ve Başka Nesleler | Nur Altınyıldız Artun |
Beyazlar Daha Beyaz: Modern Mimarlık ve Bezeme | Umut Şumnu |
Modernitenin İki Yüzü Arasında Mimarlık: ‘Mesken Tutmak’tan Göçebeliğe | Roysi Ojalvo |
Düşsel Atlaslar: Constant’ın Yeni Babil’i ve Calvino’nun Görünmez Kentleri ile Zaman Ötesi Yolculuklar | Bilge Bal |
Aylak-Muğlak Kent Deneyimleri | Semra Aydınlı |
Mimarlığın Antolojisi ve Sözde Yıkımı Üzerine | Belkıs Uluoğlu |
NUR ALTINYILDIZ ARTUN (1955-2019) Mimarlık ve restorasyon eğitiminin ardından, İstanbul’un koruma tarihi konusundaki doktorasını İTÜ’de tamamladı. Mimarlık mirasının anlamlandırılması; kent ve iktidar ilişkileri; mekân ve toplumsal bellek konuları üzerinde çalıştı. Bilkent, İstanbul Bilgi, Bahçeşehir ve Kadir Has üniversitelerinde öğretim üyeliği yaptı. Mimarlık, International Journal of Art & Design Education ve Muqarnas’ta makaleleri yayınlandı. Arzu Mimarlığı: Mimarlığı Düşünmek ve Düşlemek başlıklı kitabın eş-editörlüğünü, Sürrealizm/Mimarlık: Mekân Sanatı kitabının editörlüğünü yaptı. Ali Artun ile birlikte Dada Kılavuz’unu (2018) kaleme aldı ve yayınladı. e-skop internet dergisinin editörü.
İTÜ Mimarlık Fakültesinde doktora çalışmasını sürdürüyor ve e-skop'un editörlerinden. Aynı üniversitenin Mimarlık Bölümü mezunu. Yüksek lisans çalışmasında simülasyon çağının kentlerini araştırdı. Mimar olarak çalıştı. Modernlikle, modern çağın sanat, felsefe ve mimarlıklarıyla; mimarlığın iç içe geçtiği iktidar, hafıza ve farklılık ifadeleriyle ilgileniyor.
Kitabın Adı | Arzu Mimarlığı |
Alt Başlık | Mimarlığı Düşünmek ve Düşlemek |
ISBN | 9789750511264 |
Kapak Görseli | Antoni Gaudí (1852-1926), La Sagrada Familia |
Yayın No | İletişim - 1824 |
Dizi | Sanat Hayat - 25 |
Alan | Sanat |
Sayfa | 319 sayfa |
En | 130 mm |
Boy | 195 mm |
Ağırlık | 302 gr |
Perakende Satış Fiyatı | 265,00 TL |
Baskı | 3. baskı - Kasım 2022 (1. baskı - Aralık 2012) |
Derleyen | Nur Altınyıldız Artun, Roysi Ojalvo |
Dizi Editörü | Ali Artun |
Kapak Tasarımı | Özlem Özkal, Suat Aysu |
Uygulama | Hüsnü Abbas |
Düzelti | Asude Ekinci |
Dizin | Elçin Gen |
Baskı | Sena Ofset |
Cilt | Sena Ofset |