İletişimin Dünyasallaşması
Uluslararası iletişim, toprağı bir egemenliğin ve topluluğun temeli yapan çağdaş ulusçulukla birlikte doğmuştur. Evrenselci Aydınlanma çağı ve liberalizm, geleceğe inancın bir ideali olan iletişimin uluslararasılaşmasını sağlamıştır. İnsan hakları temeline dayanan ve sınırları önemsemeyen “düşüncenin ve görüşlerin serbest iletişimi” bu sürece ivme kazandırmış, evrensel işbölümü olgusundan, değişik alanlarda yoğunlaşan güçlerin -haber, sanat, ekonomi, kültür ve reklam teknolojileri vb.- evrenselleşerek, büyük rekabetlere yol açması sonucu, gezegenin tek biçimlenmesi evresine ulaşılmıştır.
Bu kitap, dünyaya açılışın bu yeni evresini; tekil toplumların giderek daha geniş bütünlere katılmasını; maddesel, düşünsel ve zihinsel sınırların sürekli olarak değişmesini ele alırken, 80’li yıllarda bütünleşen evrensel kapitalizme koşut olarak gündeme gelen entegrasyon aşamasında, ulusçuluk sonrası ekonomi ağlarını incelemekte ve küreselleşme felsefesinin yarattığı savaşçı söylemi ve bu söyleme karşı başkaldırıları ve eleştirileri sergilerken, günümüz çağdaşlık anlayışını da sorgulamayı amaçlamaktadır.
Kitabın Adı | İletişimin Dünyasallaşması |
Orijinal Adı | La mondialisation de la communication |
ISBN | 9789754709162 |
Yayın No | İletişim - 734 |
Dizi | Başvuru - 15 |
Alan | Medya-İletişim |
Sayfa | 144 sayfa |
En | 130 mm |
Boy | 195 mm |
Ağırlık | 112 gr |
Perakende Satış Fiyatı | 38,50 TL |
Baskı | 4. baskı - Şubat 2016 (1. baskı - Temmuz 2001) |
Yazar | Armand Mattelart |
Dizi Yayın Yönetmeni | Mustafa Bayka |
Yayın Danışmanı | Ahmet İnsel |
Dizi Kapak Tasarımı | Ümit Kıvanç |
Kapak | Utku Lomlu |
Uygulama | Hüsnü Abbas |
Düzelti | Metin Pınar |
Çeviren | Halime Yücel |
Cilt | Sena Ofset |
Baskı | Sena Ofset |