Cesur Yeni MedyaTeknolojiler ve Hayran Kültürü
Henry Jenkins yeni bir medya çağına girdiğimizi iddia ediyor. Bu yeni çağda, medya tüketicileri pasif halden aktif hale geçiyorlar. Kendi istedikleri programları, yine kendi seçtikleri yayın araçlarından izliyorlar, en sevdikleri filmleri yeniden çekiyorlar, romanları yorumlayıp kendi dünyalarında yeniden yaratıyorlar ve tüm bunları birbirleriyle haberleşerek, ortaklaşarak yapıyorlar. Gittikçe genişleyen iletişim seçenekleri sayesinde sahip oldukları güç, medya holdingleri ve stüdyo sahipleri tarafından göz ardı edilemiyor; aksine medya tüketicilerinin bu büyük güçleri, holdingleri ve stüdyoları “hayran”larla işbirliği yapmaya zorluyor. Jenkins’e göre, kimilerinin iddia ettiğinin aksine, eski medya yok olmuyor, yeni teknolojilerle işlevi ve statüsü değişiyor. “Cesur Yeni Medya” Teknolojiler ve Hayran Kültürü, “Yıldız Savaşları”nın, Harry Potter’ın hayranlarının etkisinden bağımsız olmayan yeni medya gücünün toplumdaki karşılığını; din, eğitim, hukuk, siyaset ve reklamcılık alanlarındaki yansımalarını ortaya koyuyor.
Kitabın Adı | Cesur Yeni Medya |
Alt Başlık | Teknolojiler ve Hayran Kültürü |
Orijinal Adı | Convergence Culture. Where Old and New Media Collide |
ISBN | 9789750520334 |
Yayın No | İletişim - 2368 |
Dizi | Başvuru - 104 |
Alan | Medya-İletişim, Popüler Kültür, Sosyoloji |
Sayfa | 455 sayfa |
En | 130 mm |
Boy | 195 mm |
Ağırlık | 372 gr |
Perakende Satış Fiyatı | 350,00 TL |
Baskı | 4. baskı - Ocak 2024 (1. baskı - Eylül 2016) |
Yazar | Henry Jenkins |
Çeviren | Nihan Yeğengil |
Editör | Merve Öztürk |
Kapak | Suat Aysu |
Uygulama | Hüsnü Abbas |
Düzelti | Evrem Türköz |
Dizin | Burçin Gönül |
Baskı | Ayhan Matbaası |
Cilt | Güven Mücellit |