Medya ve İletişim Sosyolojisi

Medya ve İletişim Sosyolojisi, öğrenciler için bir başvuru kaynağı olduğu kadar, medya ve iletişim alanında çalışan, düşünen, ayrıca iletişim alanında olan bitenden yeterince haberdar olmadığına inanan herkes için faydalı bir kitap…

Çağdaş dünyada gençlerin sosyalleşmesine, siyasete, hatta toplum inşasına etkisi bakımından kitle medyasının ve iletişimin rolü, gücü tartışılmaz. Ancak tam da bu sebeplerle, kitle medyası ve iletişim ciddi bir şekilde
tartışılıyor. Bu alanda Fransa’nın önde gelen isimlerinden biri olan sosyolog Éric Maigret, bu tartışmaya, kökleri Amerikan ampirik ekolüyle Frankfurt Okulu’nun kimi zaman kesişen tezlerine, Habermas ve Habermas sonrası
kamusal alan kuramlarına, etkileşimciliğe, yapısalcı kuramlara, Kültürel Çalışmalar’a uzanan iletişim sosyolojisi açısından yaklaşıyor. Yeni medyanın gittikçe artan gücünü kapsamlı bir biçimde ele alıyor. İfade, egemenlik ve
demokratikleşen bir dünyaya katılmanın aynı anda ve bir arada mümkün olabileceğini gösteren medya ve iletişimin bu büyük atılım sürecini Amerikan pragmatist vizyonunu da ele alarak inceliyor.

Medya ve İletişim Sosyolojisi, öğrenciler için bir başvuru kaynağı olduğu kadar, medya ve iletişim alanında çalışan, düşünen, ayrıca iletişim alanında olan bitenden yeterince haberdar olmadığına inanan herkes için faydalı bir kitap…

Fransız sosyolog, Sorbonne Nouvelle – Paris 3 Üniversitesi’nde medya ve iletişim bilimlerinde doçent. Aynı zamanda Paris IEP’de İletişim Sosyolojisi profesörü olan Maigret, CNRS’de iletişim ve politika laboratuvarında araştırmacıdır. Eserleri: Communication et médias (2003); Éric Macé’yle birlikte Penser les médiacultures (2005); Mark Alizart, Éric Macé ve Stuart Hall’le birlikte Stuart Hall (2007); Guillaume Soulez’le birlikte Les raisons d’aimer... les séries télé (2007); L’hyperprésident (2008); Hervé Glévarec ve Éric Macé’yle birlikte Cultural Studies: Anthologie (2008) ve Matteo Stefanelli’yle birlikte La bande dessinée: une médiaculture (2012).

Kitabın Adı Medya ve İletişim Sosyolojisi
Orijinal Adı Sociologie de la communication et des médias
ISBN 9789750531934
Yayın No İletişim - 1557
Dizi Başvuru - 57
Alan Medya-İletişim
Sayfa 399 sayfa
En 130 mm
Boy 195 mm
Perakende Satış Fiyatı 281,00 TL
Baskı 2. basım 1. baskı - Ekim 2021
Yazar Éric Maigret
Çeviren Halime Yücel
Editör Melike Işık Durmaz
Kapak Suat Aysu
Uygulama Hüsnü Abbas
Düzelti Remzi Abbas
Dizin Berkay Üzüm
Baskı Ayhan Matbaası
Cilt Güven Mücellit