Kitle İletişim KuramlarıKavramlar, Okullar, Modeller
Oldukça titiz ve yoğun bir çalışmanın ürünü olan Kitle İletişim Kuramları iletişim kuramlarının ezberlenecek malumatlar bütününden ibaret olmadığını, sosyal ve beşeri bilimler içerisinde derinlikli, incelikli ve zor bir çalışma alanı olduğunu gösteriyor.
İletişim bilimlerindeki anaakım ve eleştirel kuramların düşünsel ve metodolojik farklılıklarını; toplum ve kitle iletişim araçları arasındaki ilişkilere dair kavramsal-kuramsal tartışmaları çeşitli yönleriyle ortaya koyan kitap önemli isimlerin kısa hayat hikâyeleri, okuma parçaları ve önerileriyle zenginleşiyor.
Burak Özçetin sade bir anlatımla Chicago Okulu’ndan Lippmann, Lasswell, McLuhan, Castells gibi isimlere, kitle iletişim modellerinden İngiliz kültürel çalışmalarına, iletişimin ekonomi politiğinden Frankfurt Okulu’na birçok kavram, kuram ve modelin soru, cevap ve işleyişlerine uzanarak geniş bir yelpaze çiziyor.
Alandaki büyük bir boşluğu doldurmaya aday Kitle İletişim Kuramları ders kitabı olarak temel bir kaynak niteliği taşırken, insan-toplum ve medya ilişkisine ilgi duyanlar için de kapsamlı bir rehber.
1979 yılında Kuşadası’nda doğdu ve Kuşadası-Tire-Söke arasında mekik dokuyarak büyüdü. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden lisans, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nden yüksek lisans ve doktora derecelerini aldı. Bilkent Üniversitesi İletişim ve Tasarımı Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışıyor. 2006-2007 yıllarında Fulbright Bursu ile New School for Social Research Siyaset Bilimi Bölümü’nde misafir araştırmacı olarak bulundu. ODTÜ, Akdeniz Üniversitesi, Kadir Has Üniversitesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde çalıştı. İletişim kuramları, iletişim sosyolojisi, medya tüketimi, siyasal ve sosyal kuram, kültürel çalışmalar, siyasal iletişim ve Türkiye’de siyasal ve kültürel hayat temel ilgi alanları; Türkiye’de popülist siyasete, özellikle de popülizmin popüler kültürdeki tezahürlerine odaklanıyor.
Kitabın Adı | Kitle İletişim Kuramları |
Alt Başlık | Kavramlar, Okullar, Modeller |
ISBN | 9789750524578 |
Yayın No | İletişim - 2656 |
Dizi | Araştırma-İnceleme - 435 |
Alan | Medya-İletişim |
Sayfa | 280 sayfa |
En | 170 mm |
Boy | 240 mm |
Ağırlık | 373 gr |
Perakende Satış Fiyatı | 275,00 TL |
Baskı | 6. baskı - Ağustos 2024 (1. baskı - Ağustos 2018) |
Yazar | Burak Özçetin |
Editör | Kıvanç Koçak |
Kapak | Suat Aysu |
Uygulama | Hüsnü Abbas |
Düzelti | Oben Üçke |
Dizin | Oben Üçke |
Baskı | Ayhan Matbaası |
Cilt | Güven Mücellit |