Bilgi Toplumunun Tarihi
Uzayın fethinin teknolojik destanını, bir başkası izledi: Siber-sınırın fethi. Birincisi “küresel köy” klişesini yarattı, ikincisi ise “küresel bilgi toplumu” adlandırmasına damgasını vurdu. Böylece “bilgi toplumu” ve “bilgi çağı” kavramlarının önlenemez yükselişi, yeni “küresel çağ” sözcüğünün ışıltılı yörüngesinden ayrılamaz duruma geldi.
Uzayın fethinin teknolojik destanını, bir başkası izledi: Siber-sınırın fethi. Birincisi “küresel köy” klişesini yarattı, ikincisi ise “küresel bilgi toplumu” adlandırmasına damgasını vurdu. Böylece “bilgi toplumu” ve “bilgi çağı” kavramlarının önlenemez yükselişi, yeni “küresel çağ” sözcüğünün ışıltılı yörüngesinden ayrılamaz duruma geldi. Bu bağlamda bize “daha dayanışmacı, daha açık ve daha demokratik” olması kaçınılmaz bir yeni toplumun haberi verilir. Aslında “küresel bilgi toplumu” kavramı jeopolitik bir yapının sonucudur.
Armand Mattelart bu kitabın amacının, “hem bu ideal toplumun ana hatlarını çizen temel bilgi ve kavramları, incelemeleri ve tartışmaları bağlamlarına yerleştirmek, hem de taşıyıcısı olduğu inançların politik ve ekonomik karar vericileri, diplomatları ve beyin takımını harekete geçirerek, eylemi ve araştırmayı belli bir yönde götürerek nasıl gerçeklik izlenimi yarattığını göstermek” olduğunu özellikle belirtir.
Armand Mattelart bu kitabın amacının, “hem bu ideal toplumun ana hatlarını çizen temel bilgi ve kavramları, incelemeleri ve tartışmaları bağlamlarına yerleştirmek, hem de taşıyıcısı olduğu inançların politik ve ekonomik karar vericileri, diplomatları ve beyin takımını harekete geçirerek, eylemi ve araştırmayı belli bir yönde götürerek nasıl gerçeklik izlenimi yarattığını göstermek” olduğunu özellikle belirtir.
Fransa’da Rennes II. Üniversitesi’nde öğretim üyesi. Öteki yapıtları: İletişim Kuramları Tarihi (Histoire des théories de la communication), İletişim Yayınları, Başvuru Dizisi, 1998; L’invention de la communication (İletişimin İcadı), La Découverte, 1994; La communication-monde (İletişim Dünyası), La Découverte, 1992; La Publicité (Reklam), La Découverte, 1990, 1994; L’internationale publicitaire (Beyin İğfal Şebekesi/Uluslararası Reklamcılık, Ayrıntı Yay., 1995), La Découverte, 1989; Le carnaval des images. La fiction brésilienne (İmgeler Karnavalı. Brezilya Kurgusu), M. Mattelart’la ortak yapıtı, INA/La Documentation française, 1987; Penser les médias (Medyayı Düşünmek), M. Mattelart’la ortak yapıtı, La Découverte, 1986, 1991; La culture contre la démocratie? L’audiovisuel à l’heure transnationale (Kültür Demokrasiye Karşı mı? Uluslarötesi Çağda Görsel-İşitsel), M. Mattelart ve X. Delcourt’la ortak yapıtı, La Découverte, 1984; L’ordinateur et Le Tiers Monde (Bilgisayar ve Üçüncü Dünya), H. Schmucler, La Découverte, 1983; Technologie, culture et communication. Rapport au ministre de la Recherche et de l’Industrie (Teknoloji, Kültür ve İletişim. Araştırma ve Sanayi Bakanına Rapor), Y. Stourdzé’yle ortak çalışması, La Documentation française, 1982; De l’usage des médias en temps de crise (Kriz Döneminde Medyanın Kullanımı Üzerine), M. Mattelart’la ortak yapıtı, A. Moreau, 1979; Donald l’imposteur (İki Yüzlü Donald), A. Dorfman’la ortak yapıtı, A. Moreau, 1977; Multinationales et systèmes de communication (Çokuluslular ve İletişim Sistemleri), Anthropos, 1976; Mass media, idéologies et mouvement révolutionnaire (Kıtle İletişim Araçları, İdeolojiler ve Devrimci Hareket), Şili 1970, 1973; Anthropos, 1974.
Kitabın Adı | Bilgi Toplumunun Tarihi |
Orijinal Adı | Histoire de la societe de l'information |
ISBN | 9789750501753 |
Yayın No | İletişim - 978 |
Dizi | Başvuru - 34 |
Alan | Tarih |
Sayfa | 136 sayfa |
En | 130 mm |
Boy | 195 mm |
Ağırlık | 105 gr |
Perakende Satış Fiyatı | 21,76 TL |
Baskı | 2. baskı - Nisan 2012 (1. baskı - Şubat 2004) |
Dizi Yayın Yönetmeni | Mustafa Bayka |
Yayın Danışmanı | Ahmet İnsel |
Dizi Kapak Tasarımı | Ümit Kıvanç |
Kapak | Utku Lomlu |
Uygulama | Hüsnü Abbas |
Düzelti | Metin Pınar |
Yazar | Armand Mattelart |
Çeviren | Halime Yücel |
Baskı | Sena Ofset |
Cilt | Sena Ofset |