Kimlik OyunuVideo Oyunları, Yeni Medya ve Kimlik
“World of Warcraft oynarken ben de ‘kimlik deneyleri’ mi yapıyordum? Bana hiç öyle gelmiyordu; kısa bir macera dışında hiç rol yapmaya çalışmamıştım ve avatarlarımı hiç de kendimin bir temsili olarak görmüyordum. Kadın gnome savaşçımı kadın bir cüce olmanın nasıl bir hissiyat olduğunu anlamak için değil, gnome’ların ırksal bir becerisi ve kadın gnome bir savaşçının yarattığı zıtlık için seçmiştim. Oyunda amacım kendimin keşfedilmemiş yönlerini ifade etmekten ziyade oyunun kendi amaçlarıyla bağlantılı biçimde parlak zırhlar ve silahlar kuşanmak, zorlu canavarları mağlup etmek gibi sıradan şeylerdi. Tabii ki World of Warcraft gibi oyunlarda sosyal ilişkiler deneyimin büyük bir kısmını oluştursa da bu bana göre sadece hikâyenin bir kısmıydı.”
Bilgisayar oyunları, yeni medyalar, yeni zamanlarda insanların hayatında çok yer kaplıyor. Kimlik inşalarına ve benlik sunumlarına etkide bulunuyor. Umut Yener Kaya, kitabında, kimlik kurgusunun bu yeni dinamiğinin boyutlarını araştırıyor.
Sadece video-bilgisayar oyunlarının dünyasıyla değil, zihin felsefesiyle, kültürel çalışmalarla, posthümanizm tartışmalarıyla, sibernetikle ve Deleuze’ün fikriyatıyla da meşgul olan, entelektüel heyecan taşıyan bir çalışma.
Kitabın Adı | Kimlik Oyunu |
Alt Başlık | Video Oyunları, Yeni Medya ve Kimlik |
ISBN | 9789750514333 |
Yayın No | İletişim - 1964 |
Dizi | Araştırma-İnceleme - 330 |
Alan | Medya-İletişim |
Sayfa | 191 sayfa |
En | 130 mm |
Boy | 195 mm |
Ağırlık | 161 gr |
Perakende Satış Fiyatı | 7,00 TL |
Baskı | 1. baskı - Şubat 2014 |
Yazar | Umut Yener Kara |
Editör | Tanıl Bora |
Dizi Kapak Tasarımı | Ümit Kıvanç |
Kapak | Seda Mit |
Kapaktaki Çizim | Turgut Yüksel |
Uygulama | Hüsnü Abbas |
Düzelti | Remzi Abbas |
Baskı | Sena Ofset |
Cilt | Sena Ofset |