Modern Trajedi
benimseyerek trajediyi “gerçek insanların” tarihsel deneyimi olarak ele alıyor.
Trajedi fikrinin soykütüğünü çıkartan bu kitabında Raymond Williams, geleneksel edebiyat tarihçiliğinde ender rastlanan bir yöntem benimseyerek trajediyi “gerçek insanların” tarihsel deneyimi olarak ele alıyor. Antik Yunan’dan klasik dönem ve Ortaçağ’a, Rönesans’tan Hegel ve Nietzsche’ye kadar trajedinin bir fikir ve felsefe olarak izlediği seyri bütün karmaşık uğraklarıyla birlikte ortaya koyduktan sonra modern trajediyi birçok kişinin trajik addettiği modern deneyimler ışığında inceleyen Williams, trajik edebiyat ve trajedi teorisi ile somut tarihsel geleneği şekillendiren insan deneyimi arasında güçlü bir bağ kuruyor.
Marx’tan Hegel’e Beckett’tan Tolstoy’a, Camus’den Sartre’a felsefeyle edebiyatı ortaklaştıran kapsayıcı bir düzlemde trajedinin salt negatif bir deneyim olmaktansa “umudun kaynakları”na da işaret eden bir “hissiyat yapısı”, esinlendirici ve devrimci bir yaşantı olduğunu ortaya koyan Modern Trajedi, 20. yüzyılda bir fikir ve deneyim olarak trajedi hakkında yapılmış en yaratıcı çalışmalardan biri.
1921’de Galler sınırındaki Pandy köyünde doğdu. Demiryollarında çalışan bir işçinin oğluydu. Abergavenny Lisesi’nde, Cambridge Üniversitesi Trinity College’da öğrenim gördü. 2. Dünya Savaşı sonrasında Oxford Üniversitesi bünyesinde yetişkinlere yönelik bir eğitim programında öğretmenlik yaptı. 1961’de Cambridge Üniversitesi Jesus College’da İngiliz Edebiyatı dersleri verdi. 1974’te aynı üniversitede tiyatro profesörü oldu. Kültürün çok çeşitli alanlarını incelediği çok sayıda kitabının yanısıra Politics and Letters (1946-47) dergisinin yönetmenliğini yaptı, May Day Manifesto’yu (1968) yayımladı. New Left Review adlı Marksist dergide birçok yazısı yayımlandı. Marksist kültür ve edebiyat kuramının gelişmesine önemli katkılarda bulunmuş bir eleştirmen ve teorisyendir. 28 Ocak 1988’de öldü. Williams’ın başlıca eserleri şunlardır: Culture and Society (1958, Kültür ve Toplum), Border Country (1960, Sınır Bölgesi), The Long Revolution (1961, Uzun Devrim), Communications (1962, İletişim), Second Generation (1964, İkinci Kuşak), Modern Tragedy (1966, Modern Trajedi), Drama from Ibsen to Brecht (1968, Ibsen’den Brecht’e Tiyatro), Orwell (1971, Türkçesi Afa Yayınları’nca basıldı), The Country and the City (1973, Kır ve Şehir), Television: Technology and Cultural Form (1974, Televizyon: Teknoloji ve Kültürel Biçim), Keywords (1976, Anahtar Terimler), Marxism and Literature (1977, Marksizm ve Edebiyat), The Volunteers (1978, Gönüllüler), The Fight for Manod (1979, Manod için Mücadele), Problems in Materialism and Culture (1980, Materyalizm ve Kültür Sorunları), Towards 2000 (1983, İkibin’e Doğru, Türkçesi Ayrıntı Yayınları’nca basıldı). Raymond Williams hakkında Türkçe’de yayımlanmış dolgun bir çalışma, Toplum ve Bilim dergisinin 28. (Kış 1985) sayısında yeralmaktadır: Serdar Turgut, “Modern Trajediye Karşı Kültürel Devrim”.
Kitabın Adı | Modern Trajedi |
Orijinal Adı | Modern Tragedy |
ISBN | 9789750524080 |
Yayın No | İletişim - 2608 |
Dizi | Edebiyat Eleştirisi - 62 |
Alan | Edebiyat Eleştirisi ve Tarihi |
Sayfa | 302 sayfa |
En | 130 mm |
Boy | 195 mm |
Ağırlık | 251 gr |
Perakende Satış Fiyatı | 260,00 TL |
Baskı | 2. baskı - Temmuz 2022 (1. baskı - Nisan 2018) |
Yazar | Raymond Williams |
Çeviren | Barış Özkul |
Editör | Kerem Ünüvar |
Yayına Hazırlayan | Emre Bayın |
Kapak | Suat Aysu |
Düzelti | Naci Ozansoy |
Uygulama | Hüsnü Abbas |
Baskı | Sena Ofset |
Cilt | Güven Mücellit |