"Korkuyu Beklerken" Gelenler
Oğuz Atay Öyküleri Üzerine Yazılar

Oğuz Atay’ın Türk edebiyatının bir klasiği haline geldiği aşikâr. Yazarın adı bu kadar anılırken, eserlerine bu kadar gönderme yapılırken, karakterleri neredeyse meşhur birer isim haline gelmişken Atay’ın öykücülüğü üzerinde yeterince durulmadığı ve hatta öykülerinin ihmal edildiği düşüncesiyle gerçekleşen bir sempozyumun ürünü “Korkuyu Beklerken” Gelenler.

Oğuz Atay’ın Türk edebiyatının bir klasiği haline geldiği aşikâr. Yazarın adı bu kadar anılırken, eserlerine bu kadar gönderme yapılırken, karakterleri neredeyse meşhur birer isim haline gelmişken Atay’ın öykücülüğü üzerinde yeterince durulmadığı ve hatta öykülerinin ihmal edildiği düşüncesiyle gerçekleşen bir sempozyumun ürünü “Korkuyu Beklerken” Gelenler. Hilmi Tezgör’ün derlediği bu kitap, 2010 yılında Yeditepe Üniversitesi’nde gerçekleşen “Oğuz Atay’ın Sekiz Öyküsü için Sempozyum”da sunulan makalelerin yanı sıra Oğuz Atay öyküleri üzerine yazılmış ve daha önce yayımlanmış ya da hiç gün ışığına çıkmamış metinlerden oluşan bir seçki sunuyor.

 

Kitapta yer alan bölümler
Yabancılaşma, Aydın Eleştirisi ve İroni: Oğuz Atay Öyküleri Necip Tosun
Oğuz Atay Öyküsünde Birey: Notlar, Sorular Selahattin Özpalabıyıklar
Oğuz Atay’ın Öykülerinde ‘Susku’ İzleği Doğan Yaşat
Modern Bir Mesih: Beyaz Mantolu Adam Hülya Yağcıoğlu
‘Beyaz Mantolu Adam’da Beden Temsilinin Sorgulanması Özlem Ekin Teker
Bir Film, Bir Hikâye: Beyaz Mantolu Adam Sibel Ercan
‘Unutulan’ Üzerine B. Nihan Eren
Uzak, Karanlık ve Tozlu Bir Kelime Seçti: ‘Unutulan’ Aslan Erdem
Oğuz Atay’da ‘Korkuyu Beklerken’ Gelenler Devrim Dirlikyapan
‘Korkuyu Beklerken’: Bir Varoluş Krizi Ahmet Ergenç
Roman Karakterleri Üzerinden Toplumsalın Eleştirisinde- Karakterleri- Kurucu İmge Olarak Korku, Yalnızlık ve Yabancılaşma Erkan Karabay
‘Bir Mektup’, İki Parti ve Üç Kayıp Berna Güler
Türkçenin (Parantez İçindeki) Delisi Burcu Şahin
Oğuz Atay’ın ‘Tahta At’ Öyküsü ve Erkeklikler Emre Erbatur
Oğuz Atay’ın ‘Babama Mektup’una Psikanalitik Bir Yaklaşım Hilmi Tezgör
Göstergelerin İçini Oyan Bir Öykü Fatma Akerson
Anlaşılmamak Kabus, Anlaşılmaksa Bir Düş Melike Saba Akım

1968’de İstanbul’da doğdu. Avusturya Lisesi’nde okudu. Dergicilik, yayınevi editörlüğü ve müzik yazarlığı yaptı. Yüksek lisansını Boğaziçi, doktorasını İstanbul Üniversitesi’nde tamamladı. 1992’den bugüne çeşitli dergi, gazete ve antolojilerde şiirleri, şiir ve şarkı sözü çevirileri, edebiyat ve müzik konulu yazıları yayımlanıyor. 1995’te kurulduğundan beri Açık Radyo'da Vertigo isimli müzik programını hazırlıyor. Yeditepe ve Sabancı Üniversitelerinin ardından öğretim üyeliğini Almanya’da, Duisburg-Essen Üniversitesi’nde sürdürüyor. Modern Türk Edebiyatı, Modern Türk Şiiri, Edebiyat Kuramları, Karşılaştırmalı Edebiyat ve Popüler Müzik-Edebiyat İlişkisi alanında dersler veriyor, çalışmalar yapıyor.

Kitapları: Geçişli Fiiller  (Şiir- Altıkırkbeş, 2003), Şarkıdaki Şiir: 20. Yüzyılda Popüler Müziğin Edebi Yüzü (İletişim Yayınları, 2012), “Bin Atlı Akınlarda Çocuklar”: Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Şiir (1929-2005) (İletişim Yayınları, 2013)

Çeviri şiir kitapları: Hermann Hesse / Seçilmiş Şiirler (Altıkırkbeş, 1994), Erich Fried / 41 Aşk Şiiri (İyi Şeyler, 1998), Karl Krolow / Dünyanın İşaretleri (Yapı Kredi Yayınları, 1999), Konrad Bayer / Kuşların Yüzeyi (Encore Yayınları, 2014)

Derleme kitabı: “Korkuyu Beklerken” Gelenler: Oğuz Atay Öyküleri Üzerine Yazılar (İletişim Yayınları, 2011).

        

 

Kitabın Adı "Korkuyu Beklerken" Gelenler
Alt Başlık Oğuz Atay Öyküleri Üzerine Yazılar
ISBN 9789750509575
Yayın No İletişim - 1663
Dizi Edebiyat Eleştirisi - 20
Alan Edebiyat Eleştirisi ve Tarihi
Sayfa 271 sayfa
En 130 mm
Boy 195 mm
Ağırlık 226 gr
Perakende Satış Fiyatı 225,00 TL
Baskı 4. baskı - Eylül 2021 (1. baskı - Ekim 2011)
Derleyen Hilmi Tezgör
Editör Belce Ünüvar, Müge Karahan
Kapak Suat Aysu
Uygulama Hüsnü Abbas
Düzelti Dalya Behar
Baskı Sena Ofset
Cilt Sena Ofset