Türkiye'de din eğitimi veİmam Hatipler
Türkiye’de eğitim, özellikle din eğitimi sorunu, Batılılaşma serüveninin başladığı dönemden bugüne hep en önemli tartışma konularından, siyasal ve kültürel hegemonya kurma mücadelesinin temel unsurlarından biri oldu.
28 Şubat süreci bu tartışmanın zirveye ulaştığı bir dönemdi. Mehmet Ali Gökaçtı, Türkiye’de Din Eğitimi ve İmam Hatipler’de bu konuyu tarihsel bir perspektifle Osmanlı’dan bugüne Türkiye’nin modernleşme süreci çerçevesinde inceliyor.
28 Şubat süreci bu tartışmanın zirveye ulaştığı bir dönemdi. Mehmet Ali Gökaçtı, Türkiye’de Din Eğitimi ve İmam Hatipler’de bu konuyu tarihsel bir perspektifle Osmanlı’dan bugüne Türkiye’nin modernleşme süreci çerçevesinde inceliyor.
Türkiye’de eğitim, özellikle din eğitimi sorunu, Batılılaşma serüveninin başladığı dönemden bugüne hep en önemli tartışma konularından, siyasal ve kültürel hegemonya kurma mücadelesinin temel unsurlarından biri oldu.
28 Şubat süreci bu tartışmanın zirveye ulaştığı bir dönemdi. Mehmet Ali Gökaçtı, Türkiye’de Din Eğitimi ve İmam Hatipler’de bu konuyu tarihsel bir perspektifle Osmanlı’dan bugüne Türkiye’nin modernleşme süreci çerçevesinde inceliyor. Yazar, muhafazakâr veya İslâmcı diye tanımlanan kesimler ile laik kesimlerin soruna bakışını şematik karşıtlıklara hapsolmadan açıklamaya çalışıyor. Cumhuriyetin ilk yıllarında yapılan devrimlerden demokrasiye geçiş sonrasında atılan adımlara ve İslâmcılık akımının yükselmesine dek uzanan süreçte bu okulların simge haline gelmesini irdeliyor. İmam Hatipleri Türkiye’nin modernleşme serüveninin kendine özgü bir sonucu olarak gören Gökaçtı, bu okulları içerden bir bakışla, zaman içinde gelişen dinamikleriyle anlamanın yollarını araştırıyor, sorunun bir çıkmaz gibi görünmesinin nedenlerini değerlendiriyor.
Sorunları göz ardı etmek yerine, anlamayı ve tartışmayı tercih etmek isteyenlere...
28 Şubat süreci bu tartışmanın zirveye ulaştığı bir dönemdi. Mehmet Ali Gökaçtı, Türkiye’de Din Eğitimi ve İmam Hatipler’de bu konuyu tarihsel bir perspektifle Osmanlı’dan bugüne Türkiye’nin modernleşme süreci çerçevesinde inceliyor. Yazar, muhafazakâr veya İslâmcı diye tanımlanan kesimler ile laik kesimlerin soruna bakışını şematik karşıtlıklara hapsolmadan açıklamaya çalışıyor. Cumhuriyetin ilk yıllarında yapılan devrimlerden demokrasiye geçiş sonrasında atılan adımlara ve İslâmcılık akımının yükselmesine dek uzanan süreçte bu okulların simge haline gelmesini irdeliyor. İmam Hatipleri Türkiye’nin modernleşme serüveninin kendine özgü bir sonucu olarak gören Gökaçtı, bu okulları içerden bir bakışla, zaman içinde gelişen dinamikleriyle anlamanın yollarını araştırıyor, sorunun bir çıkmaz gibi görünmesinin nedenlerini değerlendiriyor.
Sorunları göz ardı etmek yerine, anlamayı ve tartışmayı tercih etmek isteyenlere...
1963’te İstanbul’da doğdu. İ. Ü. Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nden 1986’da mezun oldu. Gökaçtı’nın çeşitli dergilerde yayımlanmış tarihî araştırmaları ve gezi yazıları bulunuyor. 2008 yılında hayatını kaybetti. Kitapları: Dünyada ve Türkiye’de Belediyecilik (1996), Geographika: Yeniden Keşfedilen Yunanistan (İletişim Yayınları, 2001), Türkiye’de Din Eğitimi ve İmam Hatipler (İletişim Yayınları, 2005).
Üst Başlık | Türkiye'de din eğitimi ve |
Kitabın Adı | İmam Hatipler |
ISBN | 9789750503269 |
Yayın No | İletişim - 1078 |
Dizi | Bugünün Kitapları - 99 |
Alan | Tarih, Politika/Siyaset |
Sayfa | 358 sayfa |
En | 130 mm |
Boy | 195 mm |
Ağırlık | 261 gr |
Perakende Satış Fiyatı | 47,00 TL |
Baskı | 1. baskı - Nisan 2005 |
Kapak | Suat Aysu |
Uygulama | Hüsnü Abbas |
Yazar | Mehmet Ali Gökaçtı |
Düzelti | Pelin Kutlu |
Baskı | Sena Ofset |
Cilt | Sena Ofset |