Kavram tarihi ile şiir kuramının, kanon tartışması ile edebiyat tarihinin iç içe geçtiği bir kitap İmgenin İcadı. Daha önce İmkânsız Özerklik’te modernist şiirin estetik dirençle karşılanmasının tarihsel nedenlerini inceleyen Yalçın Armağan, bu kitapta, İkinci Yeni’ye gösterilen direncin zaman içinde nasıl kırıldığını, başlangıçta “anlamsız” bulunan şiirlerin “imgeci şiir” adıyla nasıl kabul gördüğünü ele alıyor. 1952 ile 1983 arasında şiir alanındaki hayli tartışmalı döneme odaklanarak, imgeyi tanımlamanın değil; imge kavramının nasıl ortaya çıktığının, bu kavrama niçin ihtiyaç duyulduğunun, “Şiir imge sanatıdır” önermesini Nmeşrulaştırmak için hangi argümanların ileri sürüldüğünün peşine düşüyor.
İmgenin İcadı, İkinci Yeni’yi imge kavramının dönüşümü açısından yorumlayarak alternatif bir şiir tarihi sunduğu gibi, edebiyat kurumunu analiz etmek için bir yöntem de öneriyor.
1977’de Kayseri’de doğdu. 2007’de Bilkent Üniversitesi Türk Edebiyatı Bölümü’nden doktora derecesini aldı. 2007-2011 arasında İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde, 2011-2019 arasında İstanbul Şehir Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak dersler verdi. İmkânsız Özerklik: Türk Şiirinde Modernizm isimli kitabı 2011’de yayımlandı, 2017’de Naser Davaran tarafından Farsçaya çevrildi. Armağan, Melih Cevdet Anday ve İlhan Berk’in yazılarını ve söyleşilerini derleyip yayına hazırladı.
Kitabın Adı | İmgenin İcadı |
Alt Başlık | İkinci Yeni'nin Meşruiyeti |
ISBN | 9789750527616 |
Yayın No | İletişim - 2843 |
Dizi | Edebiyat Eleştirisi - 70 |
Alan | Edebiyat Eleştirisi ve Tarihi |
Sayfa | 224 sayfa |
En | 130 mm |
Boy | 195 mm |
Baskı | 2. baskı - Mayıs 2020 (1. baskı - Kasım 2019) |
Yazar | Yalçın Armağan |
Editör | Kerem Ünüvar |
Yayına Hazırlayan | Emre Bayın |
Kapak | Suat Aysu |
Uygulama | Hüsnü Abbas |
Düzelti | Celal Galip |
Dizin | Berkay Üzüm |
Baskı | Ayhan Matbaası |