Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi
Her şey TRT tekelinin yıkılmasının ardından gelen özelleştirme furyası ile başladı. Hukukun kaale bile alınmadığı, tek ölçüsü ‘rating’ olan rekabet için her şeyin mübah olduğu bir
özel televizyon yayıncılığımız oldu sonunda.
özel televizyon yayıncılığımız oldu sonunda.
Her şey TRT tekelinin yıkılmasının ardından gelen özelleştirme furyası ile başladı. Hukukun kaale bile alınmadığı, tek ölçüsü ‘rating’ olan rekabet için her şeyin mübah olduğu bir
özel televizyon yayıncılığımız oldu sonunda. Yaşadığımız dünyanın algılanmasında vazgeçilmez bir öneme sahip olan “haber”, kendisine atfedilen tanımı gereği olması gereken nesnellik, tarafsızlık, dürüstlük, açıklık gibi kimi vasıflarını kendini yapanların insafına bıraktı. Önce sunuşu bozuldu haberlerin, sonra içeriği. Mesele yalnızca haberin magazinelleştirilmesi değildi; artık “üretimi ucuz-sürümü bol-tüketimi kolay” magazin de haber diye sunulabiliyordu.
Bugün magazinel haberlerin özel televizyon kanallarının haber bültenleri içindeki payı yüzde 40’ları aşmış durumda. Bu “magazinelleşme” süreci sonucunda haber kendi gerçekliğinden kopmuş, olay örgüsünde tali öneme sahip olan popüler ve magazinel ögeler tahammüden öne çıkarılmış, kimi zaman bir haberin metni gerçek dışı bir olay örgüsüne dayandırılacak kadar “iş” ileriye götürülmüştür. Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyelerinden Hakan Ergül’ün akademik çalışması, işte bu rahatsız edici olguyu, özel televizyon kanallarının haber içeriğinde giderek ağırlığını artıran magazinleşme eğilimini anahaber bültenleri çerçevesinde inceliyor.
özel televizyon yayıncılığımız oldu sonunda. Yaşadığımız dünyanın algılanmasında vazgeçilmez bir öneme sahip olan “haber”, kendisine atfedilen tanımı gereği olması gereken nesnellik, tarafsızlık, dürüstlük, açıklık gibi kimi vasıflarını kendini yapanların insafına bıraktı. Önce sunuşu bozuldu haberlerin, sonra içeriği. Mesele yalnızca haberin magazinelleştirilmesi değildi; artık “üretimi ucuz-sürümü bol-tüketimi kolay” magazin de haber diye sunulabiliyordu.
Bugün magazinel haberlerin özel televizyon kanallarının haber bültenleri içindeki payı yüzde 40’ları aşmış durumda. Bu “magazinelleşme” süreci sonucunda haber kendi gerçekliğinden kopmuş, olay örgüsünde tali öneme sahip olan popüler ve magazinel ögeler tahammüden öne çıkarılmış, kimi zaman bir haberin metni gerçek dışı bir olay örgüsüne dayandırılacak kadar “iş” ileriye götürülmüştür. Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyelerinden Hakan Ergül’ün akademik çalışması, işte bu rahatsız edici olguyu, özel televizyon kanallarının haber içeriğinde giderek ağırlığını artıran magazinleşme eğilimini anahaber bültenleri çerçevesinde inceliyor.
1972 Kayseri doğumlu. Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fa-kültesi'nden mezun oldu. Doktorasını Tohoku Üniversitesi, Uluslararası Kültürel Çalışmalar Enstitüsü'nde (Japonya) tamamladı. Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde öğretim üyesidir.
Kitabın Adı | Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi |
ISBN | 9789754707922 |
Yayın No | İletişim - 610 |
Dizi | Başvuru - 9 |
Alan | Medya-İletişim |
Sayfa | 199 sayfa |
En | 130 mm |
Boy | 195 mm |
Ağırlık | 149 gr |
Perakende Satış Fiyatı | 16,02 TL |
Baskı | 2. baskı - Aralık 2005 (1. baskı - Nisan 2000) |
Yazar | Hakan Ergül |
Dizi Yayın Yönetmeni | Mustafa Bayka |
Yayın Danışmanı | Ahmet İnsel |
Dizi Kapak Tasarımı | Ümit Kıvanç |
Kapak | Fatoş Gencosman |
Uygulama | Hüsnü Abbas |
Düzelti | Metin Pınar |
Kapaktaki Görsel | John Piampiano |
Cilt | Sena Ofset, Şefik Matbaası |
Baskı | Şefik Matbaası |