Şâir Nigâr Hanım
Şâir Nigâr binti Osman. Yani, Osman kızı Nigâr. Tanzimat sonrası edebiyatımızın “ilk kadın şâiri” unvanına sahip Nigâr Hanım’ın çoğu zaman hüzünle gölgelenen parıltılı hayatı, eserleri ve edebi kişiliği...
Yedi dil bilen şâir Nigâr Hanım, eğitimi ve engin kültürü, öncülerinden biri olduğu “Batılı Türk kadını” imajı ile Avrupa’da da bir hayli ünlüydü.
Yedi dil bilen şâir Nigâr Hanım, eğitimi ve engin kültürü, öncülerinden biri olduğu “Batılı Türk kadını” imajı ile Avrupa’da da bir hayli ünlüydü.
Şâir Nigâr binti Osman. Yani, Osman kızı Nigâr. Tanzimat sonrası edebiyatımızın “ilk kadın şâiri” unvanına sahip Nigâr Hanım’ın çoğu zaman hüzünle gölgelenen parıltılı hayatı, eserleri ve edebi kişiliği...
Yedi dil bilen şâir Nigâr Hanım, eğitimi ve engin kültürü, öncülerinden biri olduğu “Batılı Türk kadını” imajı ile Avrupa’da da bir hayli ünlüydü. Başdöndüren cazibesi, çevresinde oluşturduğu büyülü hava, sahip olduğu zengin meziyetler, yaşadığı mutsuz evlilikler, bir türlü ulaşılamayan gerçek aşk; hükümdarlar, veliahdlar, sefirler, sultanlar, şehzadeler ve prensesler arasında; saraylar, konaklar ve yalılarda geçen bu hayat peri masalları ya da romanslara benzer bir yanıyla. Bu hayatın şiirlerde, mensurelerde ifadesini bulan diğer sayfalarında ise, şâir Nigâr Hanım’ın -bugün pek hatırlanmasa da- döneme damgasını vuran sanatı ve eserleri yer alıyor. Doç. Dr. Nazan Bekiroğlu, titiz bir çalışmayla, bu sıradışı hayatı günlüklere sadık kalarak unutulmuşluğun kucağından kurtarıyor; ilk Avrupaî kadın şârimiz Nigâr Hanım’ın edebiyat tarihindeki önemini, eserlerini inceleyerek ortaya koyuyor.
Yedi dil bilen şâir Nigâr Hanım, eğitimi ve engin kültürü, öncülerinden biri olduğu “Batılı Türk kadını” imajı ile Avrupa’da da bir hayli ünlüydü. Başdöndüren cazibesi, çevresinde oluşturduğu büyülü hava, sahip olduğu zengin meziyetler, yaşadığı mutsuz evlilikler, bir türlü ulaşılamayan gerçek aşk; hükümdarlar, veliahdlar, sefirler, sultanlar, şehzadeler ve prensesler arasında; saraylar, konaklar ve yalılarda geçen bu hayat peri masalları ya da romanslara benzer bir yanıyla. Bu hayatın şiirlerde, mensurelerde ifadesini bulan diğer sayfalarında ise, şâir Nigâr Hanım’ın -bugün pek hatırlanmasa da- döneme damgasını vuran sanatı ve eserleri yer alıyor. Doç. Dr. Nazan Bekiroğlu, titiz bir çalışmayla, bu sıradışı hayatı günlüklere sadık kalarak unutulmuşluğun kucağından kurtarıyor; ilk Avrupaî kadın şârimiz Nigâr Hanım’ın edebiyat tarihindeki önemini, eserlerini inceleyerek ortaya koyuyor.
1957 Mayıs'ının 3'ünde Trabzon'da doğdu. Atatürk Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi. Orhan Okay danışmanlığında sürdürdüğü Halide Edip Adıvar'ın Romanlarının Teknik Açıdan Tahili adlı tez ile doktor (1987), Nigâr binti Osman adlı çalışması ile doçent oldu(1995). Halen Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Çeşitli dergilerde çok sayıda makale, deneme ve öyküsü yayımlanmış olan Bekiroğlu'nun Nun Masalları(Dergâh Yayınları, 1997) adlı bir öykü kitabı vardır.
Kitabın Adı | Şâir Nigâr Hanım |
ISBN | 9789754706840 |
Yayın No | İletişim - 500 |
Dizi | Araştırma-İnceleme - 78 |
Alan | Edebiyat Eleştirisi ve Tarihi |
Sayfa | 424 sayfa |
En | 130 mm |
Boy | 195 mm |
Perakende Satış Fiyatı | 14,81 TL |
Baskı | 1. baskı - Ekim 1998 |
Yazar | Nazan Bekiroğlu |
Kapak | Fatoş Gencosman |
Dizgi | Remzi Abbas |
Uygulama | Hüsnü Abbas |
Dizi Kapak Tasarımı | Ümit Kıvanç |
Cilt | Sena Ofset, Şefik Matbaası |
Baskı | Şefik Matbaası |