Önemsiz Bir Adamın Günlüğü

“Sırf ‘önemli biri’ olmadığım için
benim günlüğüm neden ilginç
olmayacakmış, doğrusu anlayamıyorum.”
On dokuzuncu yüzyılın sonunda orta sınıfa mensup bir Londralı nasıl yaşıyordu? Gros-smith kardeşlerin biraz da ortalığı kaplayan “ünlülerin hayat hikâyeleri” modasıyla alay etmek için kaleme aldıkları bu “günlük”, İngiliz Punch dergisinde tefrika edildikten sonra 1892’de kitap halinde basıldı.

“Sırf ‘önemli biri’ olmadığım için benim günlüğüm neden ilginç olmayacakmış, doğrusu anlayamıyorum.” On dokuzuncu yüzyılın sonunda orta sınıfa mensup bir Londralı nasıl yaşıyordu? Gros-smith kardeşlerin biraz da ortalığı kaplayan “ünlülerin hayat hikâyeleri” modasıyla alay etmek için kaleme aldıkları bu “günlük”, İngiliz Punch dergisinde tefrika edildikten sonra 1892’de kitap halinde basıldı. Komşularla, arkadaşlarla, çoluk çocukla yaşanan ilişkileri, çalışma hayatının garipliğini ve orta sınıfların iç sesini harika bir alayla yakalayan ve “önemsiz bir adam” tarafından yazılmış olan bu kitap, burjuva hayatının saçmalık ve güzelliklerini müthiş bir mizahla ortaya çıkarıyor. Grossmith’lerin klasik “günlüğü”, Kaya Genç’in çevirisiyle, Türkçe’de ilk defa, İletişim Yayınları’nda. 

“Hayatımda okuduğum en komik kitap.”  Evelyn Waugh 

 

“Önemsiz Bir Adamın Günlüğü, İngiliz romanının komedi geleneğinin tam kalbinde bulunan mücevherdir.” William Trevor

1852 yılında doğdu. Gençliğinde ressam olmayı istiyordu. Kraliyet Akademisi’nde eğitim gördükten sonra eserleri Grosvenor Gallery’de sergilendi. 1880’li yıllarda bir tiyatro kumpanyasıyla Amerika’yı gezdi. Önemsiz Bir Adamın Günlüğü kitabının içinde yer alan çizimler ona aittir. 1896’da Geçmişi Olan Bir Kadın isimli romanı, beş sene sonra da Davet Gecesi başlıklı oyunu yayımlandı. Dünya savaşı patlak verdiğinde Weedon Grossmith Londra’daki Terry’s Tiyatrosu’nun yöneticiliğini yapmaktaydı. Bu işi 1917’ye kadar sürdürdü ve 1919 yılında Londra’da öldü.

9 Aralık 1847’de Londra’da doğdu. Kuzey Londra’da, Collegiate School’da eğitim gördü ve gazetecilik yaptı. İlk defa 1870 yılında sahneye çıktı ve İnsani Tuhaflıklar isimli bir gösteri sundu. Bu gösteriyi babası kaleme almıştı. Ertesi yıl turneye çıktı ve yetmişli yılların ortalarında ünlü bir komedyen olarak isim yaptı. Piyano eşliğinde Florence Marryat’la İkimizin Arasında isimli bir gösteri hazırladı. Artık zengin, sosyetik insanların evlerine gidiyor, küçük gruplar için özel müzikli gösteriler düzenliyordu. Dönemin eğlence ve sahne dünyasının en önde gelen isimleri olan W.S. Gilbert ve Arthur Sullivan onu seyrettikten sonra Büyücü isimli yeni operetlerinde oynaması için rol teklif ettiler. Yavaş yavaş on dokuzuncu yüzyıl sonu Londra eğlence hayatının en çok aranan isimlerinden biri haline gelen Grossmith, 1890 sonbaharında Balmoral Sarayı’nda Kraliçe Viktorya’ya özel bir gösteri de yaptı. Dönemin sinik, saldırgan ve çok satan dergisi Punch’a erkek kardeşi Weedon’la düzenli olarak gönderdikleri yazıları 1892’de bir kitap haline getirdiler. Ancak hayatı sahnelerde geçen George Grossmith artık yorulmuştu. Yirminci yüzyılın başlamasıyla kendini emekliye ayırdı. Bir Sosyete Soytarısının Hatıraları (1888) ve bunun devamı niteliğindeki Piyano ve Ben (1910) başlıklı iki kitabı daha vardır. George Grossmith 1912 yılında Kent şehrinde öldü.
Kitabın Adı Önemsiz Bir Adamın Günlüğü
Orijinal Adı The Diary of a Nobody
ISBN 9789750504723
Kapak Görseli Weedon Grossmith'in kitap için yaptığı illüstrasyonlardan biri.
Yayın No İletişim - 1204
Dizi İletişim Klasikleri - 34
Alan Klasik Dünya Edebiyatı
Sayfa 254 sayfa
En 130 mm
Boy 195 mm
Ağırlık 214 gr
Perakende Satış Fiyatı 23,61 TL
Baskı 1. baskı - Ocak 2007
Dizi Yayın Yönetmeni Orhan Pamuk
Editör Belce Ünüvar
Yayın Sekreteri Emre Ayvaz
Kapak Suat Aysu
Düzelti Remzi Abbas
Çeviren Kaya Genç
Yazar Weedon Grossmith, George Grossmith
Uygulama Hüsnü Abbas
Dizgi Maraton Dizgievi
Baskı Sena Ofset
Cilt Sena Ofset