5 Kasım 1926’da Londra, Hackney’de doğdu. Chelsea Sanat Okulu ve Londra Merkez Sanat Okulu’nu bitirdi. 1948-1955 arasında sanat tarihi ve sanat eleştirisi dersleri verdi. Bu yıllarda yazdığı sanat eleştirileri New Statesman’da yayımlandı. Resim bilgisi, gözlem gücü ve eleştiri yeteneğiyle öne çıkan ilk dönem yapıtlarını Zamanımızın Bir Ressamı (1955) başlıklı ilk romanı izledi. 1960’larda yazdığı The Foot of Clive (Clive’ın Ayağı, 1962) ve The Corker’s Freedom’da (Mantarcının Özgürlüğü, 1964) İngiliz kent hayatının açmazları ve buhranları üzerine eğildi. 1972’de yayımlanan Görme Biçimleri ile kalabalık bir okur kitlesi kazandı. BBC tarafından televizyona uyarlanan Görme Biçimleri, Batı’nın kültürel estetiğine dair çarpıcı bir değerlendirme olarak klasikleşti. 19. yüzyıl Avrupası’nda geçen satirik romanı G. ile James Tait Black Memorial Prize ve Booker Prize (1972) ödüllerini kazanan Berger, 1970’li yıllarda İsviçreli yönetmen Alain Tanner’la beraber La Salamandre (1971), The Middle of the World (Dünyanın Ortası, 1974), 2000 Yılında 25 Yaşına Basacak Olan Yunus (1976) vb. çeşitli senaryo metinleri yazdı. 1980’lerde “Onların Emeklerine” adlı meşhur üçlemesini meydana getiren yapıtları (Domuz Toprak, 1979; Bir Zamanlar EUROPA’da, 1987; Leylak ve Bayrak, 1990) ve Picasso’nun Başarısı ve Başarısızlığı’nı (1989) yayımladı. 2000’li yılları dünya ahvalini sanat ve estetiğin minimalist sorunlarından uluslararası politikanın “büyük” meselelerine uzanan kapsayıcı bir bakışla incelediği “My Beautiful” (Güzelim Benim, 2004), “Berger on Drawing” (Berger ve Resim Sanatı, 2005), “Meanwhile” (Bu Sırada, 2008), “Lying Down to Sleep” (Uyumaya Yatmak, 2010), Bir Fotoğrafı Anlamak (2013) gibi metinleriyle karşılayan Berger A’dan X’e romanı ile (2008) bir kez daha Booker Ödülü’ne aday gösterildi. Berger, gerek İngiltere gerek Avrupa’da 20. yüzyılın en önemli sanat eleştirmenleri ve romancıları arasında kabul edilmektedir.